Balık Kaç Kalori?
05 Temmuz 2024

Balık Kaç Kalori?


Balık, genellikle diyet listelerinde her zaman yer alır. Çünkü besleyici özelliği sayesinde vücudun ihtiyacı olan besin maddelerini karşılamaktadır. Aslında balık, kalori içeriğiyle de her zaman tercih edilir. Kilo vermek isteyenler ve sağlıklı beslenmek isteyenler, günlük bir öğünlerinde balığı rahatlıkla tüketebilir. Ancak balığın pişirme yöntemi çok önemlidir. Eğer yağda kızartarak balığı yemeyi düşünüyorsanız, hem besleyici yönünden kayba uğrar hem de kalorisi artar. Bu nedenle haşlama, ızgara ya da fırında pişirilen balıklar tercih edilmelidir. Bu şekilde protein oranı yüksek, yağ ve karbonhidrat oranı düşük bir öğün yemiş olursunuz.

Balığın içinde bulunan en önemli besin değeri omega-3 yağ asitleridir. Bunun dışında B6, B12, C, E, A vitaminleri, iyot, omega-6, protein, fosfor, çinko, magnezyum gibi besin maddeleri de bulunur. Bu nedenle uzmanlar haftada 1-2 defa balık tüketilmesini önerirler. Balık türleri, pişirme yöntemi dışında, içerdiği besin maddeleri ve yağ oranına göre de farklı kaloriler içerebilir. En fazla tüketilen balıkların içerdiği kalori miktarına birlikte göz atalım. Diyet listenize buna göre balıkları ilave edebilirsiniz.

Balık Çeşitlerinin Kalori İçeriği

Balıkların kalorisini 100 gram olarak değerlendirdik. Buna göre tüketeceğiniz balığın kalorisini siz hesap edebilirsiniz.

  • Konserve hamsi: 82 kalori
  • Yağsız fileto hamsi: 172 kalori
  • Alabalık (pişmiş): 150 kalori
  • Tütsülenmiş alabalık: 141 kalori
  • Pişmiş karides: 98 kalori
  • Levrek (pişmiş): 123 kalori
  • Palamut (kızartma): 211 kalori
  • Konserve sardalya: 208 kalori
  • Domates soslu sardalya: 235 kalori
  • Zeytinyağında kızartılan sardalya: 1128 kalori
  • Kızartılmış sazan: 162 kalori
  • Konserve ton balığı: 116 kalori
  • Midye: 194 kalori
  • Somon (pişmiş): 40 kalori
  • Barbunya fileto: 76 kalori

Balık Tüketiminde Pişirme Yöntemlerinin Önemi

Balık tüketimi normalde kilo almanızı sağlamaz. Ancak pişirme şekline dikkat etmeniz şartıyla. Yağda kızartılan, sosla pişirilen balıklar her zaman kilo almanıza yardımcı olur. Bu yüzden sağlıklı yöntemlerle pişirilen balıklar, sağlıklı olmanıza destek olur.

Ekstra Bilgiler

Balık, sadece kalori ve besin değeri açısından değil, aynı zamanda sağlık faydalarıyla da öne çıkar. Omega-3 yağ asitleri, kalp sağlığını korur ve beyin fonksiyonlarını destekler. Aynı zamanda anti-inflamatuar özelliklere sahip olup, eklem ağrılarını azaltabilir ve bağışıklık sistemini güçlendirebilir. Bu nedenle, balık tüketimi, genel sağlık ve iyi yaşam için önemli bir rol oynar.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Barakuda Balığı Türleri ve Özellikleri

Barakuda Balığı Türleri ve Özellikleri

Kurbağa Balığı Türleri ve Özellikleri

Kurbağa Balığı Türleri ve Özellikleri

Kılıç Balığı Türleri ve Özellikleri

Kılıç Balığı Türleri ve Özellikleri

Köpek Balığı Türleri ve Özellikleri

Köpek Balığı Türleri ve Özellikleri

Yılan Balığı Türleri ve Özellikleri

Yılan Balığı Türleri ve Özellikleri

Güncel

Tavuk Balığı Türleri ve Özellikleri

Tavuk Balığı Türleri ve Özellikleri

Güncel

Demasoni Balığı Türleri ve Özellikleri

Demasoni Balığı Türleri ve Özellikleri

Güncel

Balık Yağı Hapının Faydaları Nelerdir?

Balık Yağı Hapının Faydaları Nelerdir?